Na naszych chodnikach, w parkach, a także lasach można często zauważyć pojedyncze osoby, lub grupy osób, które chodzą w charakterystyczny sposób, wykorzystując do tego koje przypominające te od nart. Tym ludziom nie ukradli nart biegowych, oni uprawiają Nordic Walking. To nie jest tylko sposób na zdrowe życie, to również dyscyplina sportowa, którą można uprawiać dosłownie wszędzie.

Nieco historii.

Jak nazwa wskazuje – Nordic Walking ma pochodzenie nordyckie. Dokładnie został opracowany w Finlandii w latach siedemdziesiątych, dwudziestego stulecia. Powstał zupełnie przez przypadek, jak to bywa z większością genialnych pomysłów – podczas opracowania nowego treningu dla biegaczy narciarskich. Nowy trening okazał się petardą. Nie wymagał trenowana na śniegu, a jednocześnie pozwalał na doskonalenie technik biegania na nartach. Początkowo Nordic Walking był popularny wyłącznie pośród sportowców uprawiających bieganie na nartach oraz biathlon. Z czasem na początku lat osiemdziesiątych rozpoczęto popularyzację tego sportu jako formy rekreacji. Trzeba było jednak czekać całe dziesięć lat, by Nordic Walking przyjął się poza środowiskiem sportowym. Pierwsze sukcesy Nordic Walking odniósł w USA, gdzie przyjął się pod nazwą Power Walk. Wykorzystując popularność jaką te ćwiczenie odniosło za wielką wodą, spróbowano ponownie spopularyzować ten sport w Europie, jednocześnie zmieniając kijki z narciarskich na opracowane specjalnie do uprawiania tej dyscypliny sportu.

Korzyści z Nordic Walking.

Nordic Walking to nie tylko sport, to również sposób na życie. Dzięki prostocie i tak naprawdę braku przeciwskazań z kijami mogą chodzić wszyscy od młodych ludzi do tych młodych duchem, ale doświadczonych życiowo. Zgodnie z opiniami specjalistów oraz lekarzy Nordic Walking ma doskonały wpływ na poprawę jakości zdrowia. Działa on na więcej partii mięśniowych niż większość innych form rekreacji. Obliczono, że angażuje on 90% mięśni, oczywiście w przypadku, kiedy uprawiany jest prawidłowo. Jest to doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów z naszego ciała. Osoby, uprawiające Nordic Walking szybciej spalą kalorie niż ci, którzy szybko i energicznie spacerują. Co więcej chodzenie z kijami nie obciąża stawów, co może być atrakcyjne dla osób starszych. Podobnie jak w przypadku biegania, podczas uprawiania Nordic Walking w organizmie wytwarzaj się endorfiny, co sprawia że czujemy euforię. Nie można również zapominać, że intensywne dotlenienie organizmu sprawia, że nasz mózg działa o wiele sprawniej. Można powiedzieć, że Nordic Walking to doskonała forma odpoczynku, aktywnego odpoczynku.